Prêt-à-porter, pažodžiui iš prancūzų kalbos reiškiantis „paruošta dėvėti“, yra terminas, apibūdinantis drabužius, kurie yra gaminami masiškai ir parduodami standartizuotais dydžiais. Ši koncepcija išskiria ją nuo individualiai pritaikytų ar siuvinių drabužių, kurie yra pritaikyti konkrečiojo asmens matmenims.
Ready-to-wear drabužiai skirti dėvėti be didelių pakeitimų, nes standartizuoti dydžiai tinka daugumai žmonių. Dizaineriai, dirbdami su standartinėmis šablonais, naudoja greitesnes konstrukcijos technikas, siekdami sumažinti gamybos kaštus, palyginti su individualiai siūtomis alternatyvomis.
Prêt-à-porter drabužiai tapo ypač populiarūs XX amžiaus pradžioje, kuomet moterys pradėjo ieškoti prieinamų ir madingų drabužių. Tuo metu, kai vyrai daugiausiai dėvėjo ready-to-wear drabužius, moterims tai tapo aktualu tik vėliau, kai drabužių rinka pradėjo plėstis ir individualizuotis.
1966 m. Yves Saint Laurent atidarė pirmąją prêt-à-porter parduotuvę, pažymėdamas svarbų posūkį mados industrijoje. Nors jo sukurti drabužiai buvo brangūs, jie atvėrė duris masinei madai ir sutelkė dėmesį į drabužių demokratizavimą.
Šiandien prêt-à-porter drabužiai yra prieinami įvairiose parduotuvėse ir internete, suteikdami galimybę beveik kiekvienam pasiekti modernius ir stilingus drabužius be didelių investicijų.
Daugiau apie madingus drabužius ir jų istoriją galite sužinoti čia.