Prêt-à-porter, arba „ready-to-wear”, yra terminas, apibūdinantis masiškai gaminamus drabužius, kurie parduodami standartinėmis dydžio formomis. Tai priešingybė haute couture, kuri apima individualiai siūtus drabužius, pritaikytus konkrečiam asmeniui.
Istorija
Prieš pirmąjį pasaulinį karą vyriškų drabužių gamyba buvo labai priklausoma nuo audinių, apdailos, darbo ir kitų veiksnių. Pirmasis paruoštų drabužių fabrikas buvo įkurtas Niujorke 1831 m., o didėjantis poreikis paruoštų uniformų Amerikos pilietinio karo metu paskatino drabužių pramonės augimą.
Moters Mados Evolucija
Moters mada ilgą laiką buvo labai dekoratyvi, todėl paruoštų drabužių pasiūla tapo plačiau prieinama tik XX a. pradžioje. Chanel ir kiti dizaineriai pradėjo gaminti masiškai drabužius, kurie būtų prieinami visoms moterims, neatsižvelgiant į jų socialinę padėtį.
Žinomiausi Prêt-à-Porter Prekės Ženklai
Šiandien yra daugybė populiarių prêt-à-porter prekės ženklų, tokių kaip:
- Sézane – jaunų ir modernių drabužių linija, orientuota į tvarumą;
- Rouje – romantika ir vintage stilius;
- Maje – bohemiškas ir romantiškas dizainas;
- Isabel Marant Étoile – atsipalaidavusi, bet elegantiška linija.
Privalumai
Paruošti drabužiai leidžia greitai ir patogiai atnaujinti garderobą, nes jie jau yra pagaminti ir gali būti dėvimi be didelių pakeitimų, kas ypač patogu užimtiems žmonėms. Be to, jie dažnai siūlo aukštos kokybės dizainą už prieinamą kainą.
Apibendrinimas
Prêt-à-porter mada suteikia galimybę kiekvienai moteriai džiaugtis stilingais ir moderniais drabužiais, nepriklausomai nuo jos biudžeto. Tai puikus būdas pasinerti į prabangos pasaulį, tuo pačiu išlaikant prieinamumą.